Pergi Selamanya...

7 pagi - Setelah solat subuh, saya bersarapan roti bersama mentega di Wad Orthopedik HUKM. Pagi ni rasa ceria. Minggu lepas, saya telefon IJN bertanya khabar abah kat staff nurse di situ. Abah dikatakan sedang menjalani proses 'cuci darah' (Hemodialisis). Saya doakan abah cepat sembuh. Tak sabar nak telefon IJN lagi nanti. Oleh sebab, saya terlupa nak bawa charger, jadi saya off hand set bila tak mesej sesiapa.

10 pagi - Baru lepas dressing. Pi tengok TV kat ruang tamu wad sambil bersembang. Bercerita pasal keadaan abah kat IJN. Saya amat berharap abah cepat sembuh.

11.40 pagi - ON kan hand set. Ada mesej masuk dari Ibtisam (adik perempuan saya) berbunyi "Ayahanda dah meninggal dunia pukul 7.40 pagi di IJN. Nak bawa ke SA (Shah Alam). Nak kebumi lepas zohor. Nak pi tak?"

....

Rasa separuh semangat saya dah hilang. Tangan terketar - ketar masa nak tunjuk mesej kat nurse. Minta dia cari doktor. Doktor dah buat round pagi. Hari ni pula hari Sabtu. Bila call adik saya, Fahmi dia juga sudah berada di Shah Alam dah. Tiada siapa yang boleh datang ambil saya. Emosi dia pun tak stabil...

Saya pula tak dapat menanggung kesedihan ini... Air mata keluar deras. Nasi tengah hari berlauk ayam goreng tak menarik minat saya. Nurse tanya, siapa yang nak datang ambil? Saya katakan, 'Tak payah...Tak ada siapa yang datang nak ambil saya, semua dah ada kat sana'

Lalu, saya pergi ke tandas, ambil wuduk dan solat sunat 2 rakaat. Selepas itu, saya bacakan Yaasin dan doakan 'keselamatan' arwah abah kat sana. Adik Fahmi kata, wajah arwah abah tenang di sana.

Backlink :
Teman Teras
Harakah Daily
Cikgu Zaki
Tag
Angkatan Muda KeADILan
iLuvIslam
Anwar Ibrahim
Akhie Naim


0 Comments:

Post a Comment



Catatan Terbaru Catatan Lama Laman utama

Hubungi saya :

Badruzamani Azmi
Manager
Valina Rabbitary Agro Farm
Bilik 132
Anjung Rahmat Inn
Batu 6, Jalan Gombak, Kuala Lumpur, 53100
Malaysia
Mobile: 0134177752
badruzamani_azmi@yahoo.com
nak KAYA kena ada DUIT
Visit MyBlogLog and get a signature like this!